Moment keď si uvedomíš, že ty si ten najdôležitejší „klient“

Je to už nejaký piatok, čo som sa tak trochu vyparila – zo sociálnych sietí, z webov a aj zo Slovenska. Často ani najbližšia rodina či priatelia nemajú potuchy, kde sa práve nachádzam a čo robím. A keď mi niekto napíše, tak prvá otázka znie: „Kde si?“

Nuž teda, long story short – posledné tri roky som „bezdomovec“v tom zmysle, že som tam, kde sa mi zachce, alebo kde potrebujem byť z iných dôvodov. Väčšinou to bolo Thajsko, Bali, Malajzia, Turecko a od tohto roka aj Európa. Môj hmotný „život“ sa zmestí do jedného kufra. Viem, že niektorým práve vyskočila otázka: „A čo robíš, že môžeš takto žiť?“

Nuž teda, v podstate mám „malú digitálnu agentúru“, v ktorej zužitkovávam svoje poznatky zo sveta online marketingu a tvorby webov z mojej 13-ročnej praxe. Bolo mi dané, že som mohla doslova vyrásť popri jednom z najlepších online marketérov na SK – Martinovi Mažárovi a naučiť sa mnohému – nielen v biznise, ale aj v živote.

Obdobie vyhorenia

Počas týchto 13 rokov prišlo aj obdobie, kedy som bola vyhorená a chcelo sa mi vracať pri pohľade na počítač. Trvalo to dlhé dva roky. Myslela som si, že sa do online-u vo forme tvorby webov, kampaní a všetkých tých vecí okolo už nikdy nevrátim. Haha, vždy sa zasmejem sama nad sebou a nad všetkými tými „nikdy“, ktoré som kedy vyslovila 😀

Do online-u som sa vrátila, avšak o kúsok „múdrejšia“ a s jasnejšou víziou toho, čo robiť chcem a čo nie. A koľko. Aktuálne ma to, čo robím, baví. Odjakživa ma bavilo tvorenie. Každá web stránka, ktorú robím, je pre mňa niečo ako moje malé umelecké dielo, do ktorého dám kus seba – aspoň tak to cítim. Mám rada, ak sa z webu stane „obývačka“, kde je ľuďom príjemne.

Aj keď mám svoj tím, na ktorý som presmerovala všetky potrebné aktivity, ktoré ja úplne rada nemám, a aj keď ma to, čo robím, veľmi baví, moja odpoveď na otázku „Chcela by som toto robiť do konca života?“ znela – „rozhodne nie.“

Začala som teda prehodnocovať a vysielať tam hore, aby mi do života prišlo „niečo“ nové. Verím v dokonalé načasovanie a neverím v náhody. A tak som si povedala, že s otvorenými ušami, očami a srdcom budem sledovať, čo sa bude diať.

Popri prehodnocovaní môjho biznisu a toho, čo v živote chcem a čo nie, rozmýšľala som nad stratégiou, čo ďalej. Klientov mám, zaplať Pán Boh, viac, než stíham obslúžiť… Ale… Prečo donekonečna vymieňať svoj čas a život za peniaze? Milujem peniaze a hojnosť, ale pred nimi je v mojom rebríčku celý rad vecí, ktoré majú ešte väčšiu hodnotu ako peniaze samotné.

Mala som v hlave rôzne stratégie a možnosti, ale možnosť byť sama sebe najlepšou klientkou mi zacvakla až včera. Nie nadarmo sa vraví:

Pod lampou je najväčšia tma.

Nie som žiadny guru ani kouč či mentor. Som len človek, ktorý dostal v živote veľkých učiteľov. A má pravidlo jedného percenta – posuň sa, nauč sa, zlepši sa len o 1% každý deň a tvoj život sa zmení na nepoznanie.

Pre mňa moje jedno percento je tento historicky prvý príspevok po niekoľkých rokoch. Vlastne už dlho som hovorila o tom, že začnem znova písať. Ale včera v noci to udrelo dostatočne silno na to, aby som dnes ráno vstala a urobila prvý krok – napísala prvý príspevok. Odhodlala sa vyjsť s kožou na trh. Vyliezla z pohodlnej anonymity.

Obuvníkove deti chodia bosé a presne to je aj môj prípad nateraz. Robím weby klientom, ale sama som svoj web doteraz nemala. Nemám profi lajfstajlové fotky ani super strategický obsah, ktorým by som mohla z fleku naplniť svoj web. Ale prvý základný kameň je tam.

Možno si teraz hovoríš, že mne sa to hovorí, keď som v takej oblasti, kde pomáham klientom vybudovať niečo v online. Možno ty taký biznis nemáš a pracuješ niekde v obchode, či v nejakej úplne inej oblasti. Je však úplne jedno, čo robíš. Ak si čašník – slúž sebe a svojej rodine ako najdôležitejším zákazníkom. Ak pracuješ v oblasti zdravia a krásy – staraj sa o seba a buď živým dôkazom, že sa dá byť mladý a zdravý, vitálny v každom veku. Ak pracuješ v oblasti marketingu, postaraj sa, že si vybuduješ tú najlešpiu marketingovú kampaň, akú si kedy vypustil do sveta.

Ak aj tak nevidíš, ako byť sám sebe klientom, zameň slovné spojenie „najdôležitejší klient“ za „najdôležitejší človek“, o ktorého sa staráš, rozvíjaš, podporuješ ho ako v skutku najdôležitejšieho človeka pre teba. Nie len ideovo, ale ozajsky. Lebo pokiaľ ty sám v niečom strádaš, tak nemôžeš napľňať potreby iných. Nie dlhodobo a nie bez následkov.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.